Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

لطیفه هایی در مورد #خامنه‌ای_در_سوریه

گاهی در مواجهه با مرگ تنها می‌توان خندید، در‌واقع خنده و طنز تنها راهی است که می‌توان موقعیت های دشوار را با آن پشت سر گذاشت. چنان که نویسنده و طنز پرداز آمریکایی مارک تواین می گوید: «نسل بشر تنها یک سلاح مؤثر دارد و آن خنده است … قرن‌ها طول می‌کشد که بتوان با استفادعه از قدرت، آزار، پول، اعتقادو دعا – یک فریب بزرگ را اندک اندک از جایش تکان داد و ضعیف کرد؛ تنها خنده است که می‌تواند در انفجاری  آن را به اتم هایش متلاشی کند. هیچ چیز در مقابل حمله خنده نمی‌تواند ایستادگی کند.»

سری جک های جدید و مبتکرانه ای که قصد انتشار آن‌ها را داریم نیز بناست درست همین ماموریت را به انجام برسانند: می‌خواهیم از خنده و طنز به عنوان سلاحی برای متلاشی کردن «فریب بزرگ» یعنی سیاست‌های فاجعه بار آیت الله خامنه ای رهبر ایران در سوریه، بهره بگیریم.دلیل هم این است که در چشم ما، آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر ایران مسئول تمام فجایعی، مرگ و ویرانی است که هر روز در سوریه اتفاق می افتد.

ما امیدواریم قربانیان ماجراجویی های آیت الله #خامنه‌ای_در_سوریه از لطیفه های ما نرنجند. هدف ما به هیچ عنوان کوچک جلوه دادن و یا تمسخر فاجعه و تراژدی و جک ساختن در مورد آن نیست. در‌واقع هدف ما دقیقاً عکس این است. چنان که رنه دکارت، فیلسوف عصر روشنگری می گوید: «لذت تو، همان اندوهی است که نقاب از چهره برداشته است و به همین ترتیب اشک های تو اغلب از همان جایی می‌آید که خنده ات از آن بر می خیزد.» و به یاد داشته باشید که همانطور که جرج برنارد شاو می گوید «مرگ انسانها، از خنده‌دار بودن زندگی نمی کاهد همانطور که خنده انسان‌ها از جدیت زندگی کم نمی کند.»

نحوه کار

هر چند وقت یکبار ما در صفحه فیس بوک و توییترمان لطیفه هایی در مورد #خامنه‌ای_در_سوریه به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌کنیم. این لطیفه های به صورت سؤالاتی همراه با پاسخ طراحی خواهند شد و از خوانندگان دعوت می‌شود که اگر پاسخی جز پاسخ‌های ارائه شده به سؤالات دارند آن را در بخش کامنت ها بنویسند و یا  پاسخ برتر را با استفاده از «لایک» زدن انتخاب کنند.

همه لطیفه ها فعلاً از یک الگوی مشخص پیروی خواهند کرد: این لطیفه ها با یکی از هش تگ های زیر که همگی حاوی کلمه #سوریه و یا مسائل مربوط به این کشور هستند آغاز می شود. همه جواب‌ها نیز با کلمه های مشخصی از جمله (چون که، درست است، و غیره). از خوانندگان هم درخواست می‌کنیم اگر مایلند در ساخت این لطیفه ها مشارکت کنند از همین الگو پیروی کنند.

همه لطیفه ها با یکی از هش تگ های زیر آغاز می شوند:
– #چرا_#خامنه‌ای (جواب این سؤالات با کلمات «چون» یا «چونکه» آغاز می شوند)
– #چطور_خامنه‌ای (همه پاسخ‌ها با کلمات «او»+ یک فعل آغاز می شوند)
– #خامنه‌ای_حق دارد (یا «حق داشت» یا «درست می گوید/می گفت». پاسخ با «درست است»، «غلط است» یا «ربطی ندارد» + چون).

از کارتونیست های مستعد و سایر خوانندگانی علاقمند دعوت می‌شود با به تصویر کشیدن این لطیفه ها به ما کمک کنند. ما طرح های شما را منتشر خواهیم کرد.

شرایط:
– از فحاشی و توهین‌های شخصی خودداری کنید.
– ما با هر نوع فرقه گرایی، نژادپرستی و توهین به مذاهب مخالفیم. هدف ما ساخت لطیفه های سیاسی است.
– ما به دنبال کیفیت هستیم، نه کمیت. لطیفه های ارسالی باید هوشمندانه، جدید و طنازانه باشند.
– کامنت هایی که این شرایط را نداشته باشند حذف خواهند شد.

مثال:

سوال: #چرا_ خامنه‌ای حزب الله را به یبرود در #سوریه فرستاد؟
جواب: چون احتمالا یبرود را با بیروت اشتباه گرفته بود.

امیدواریم لطیفه های ما در مورد #خامنه ای_در_سوریه مورد توجه شما قرار بگیرد و شما هم در این پروژه شرکت کنید.

لطفاً در مورد این پروژه اطلاع رسانی کنید.

پاسخ دهید