Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

نارضایتی حکومت سوریه از نسبت داده‌شدن «فتوحاتش» به حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه‌نظامی

Saudi, Turkey lead Syria war: Assad media advisorبثينه شعبان مشاور امور رسانه‌ای و سیاسی‌ رئیس‌جمهور سوریه:

«برخی‌شبکه‌های تلویزیونیِ دوست اخیرا مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که این تصور را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که حکومت سوریه بدون کمک این کشور یا آن حزب سقوط خواهد کرد. این موضوع برای ما کاملا غیرقابل پذیرش است. سوریه به خاطر مردمش که تاکنون بیش از یک‌چهارم میلیون شهید داده‌اند پابرچا خواهد ماند. وزارت اطلاعات سوریه دست به اقداماتی در این مورد زده‌است که بازتاب دهنده دیدگاه دولت سوریه در این مورد باشد، دولت سوریه روابط خود با کشور‌های دیگر را مبتنی بر احترام متقابل می‌داند. »

توضیح:

منظور از «شبکه‌های تلویزیونیِ دوست» در سخنان شعبان، به طور خاص تلویزیون حزب‌الله لبنان، المنار و کانال المیادین است که بودجه آن توسط ایران تامین می‌شود. هر دو این شبکه‌ها به طور مداوم اخبار پیروزی‌های نظامی حزب‌الله و سایر شبه‌نظامیانی که سپاه پاسداران ایران کنترل و حمایت آنها برعهده دارد را تبلیغ یا حتی جعل می‌کنند. «این یا آن» نیز به وضوح اشاره‌ای است به روسیه و ایران.

– «اقدامات» انجام شده توسط وزارت اطلاعات سوریه نیز این بوده که بعد از این برای انتشار اخبارخصوصا اخبار مربوط به خطوط مقدم و مناطق تحت کنترل حکومتاین کانال‌ها باید در مورد نحوه پوشش اخبار از دولت کسب مجوز کنند. به گفته برخی از دست‌اندر کاران شبکه المنار، این تمهید برای این اندیشه شده‌است که رسانه‌های حکومتی سوریه پیش از هر شبکه دیگری اخبار این «موفقیت‌ها» را درج کنند تا چنین به نظر برسد که نه حزب‌الله سپاه و رسانه های مربوط به آنها، که حکومت سوریه وضعیت کشور و جنگ را تحت کنترل دارد.

این حرکت ناگهانی ممکن است از سوی حکومت ایران برنامه‌ریزی‌شده باشد، زیرا ایران به شدت در تلاش است این حقیقت که کنترل اوضاع در سوریه را در واقع به دست خود گرفته پنهان کند. هرچند تمام این بازی‌ها صرفا برای فریب اذهان عمومی است و واقعیت همان است که بود.

پاسخ دهید