Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

اسد: سردار سلیمانی «در قلب من جای دارد» و میتوانست برنده انتخابات ریاست جمهوری شود

Assad_on_Soleimani2به نظر می‌رسد کمپین انتخاباتی ما برای انتخاب فرمانده سپاه قدس به عنوان رئیس جمهور سوریه چندان هم دور از دسترس و محال نبوده است، چون حتی رئیس جمهور سوریه خودش هم می‌گوید که سردار قاسم سلیمانی باید – یا دست کم می‌توانست – به عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شود.

به گزارش یگ وبسایت خبری ایرانی [1]، اسد در دیدار اخیرش با تعدادی از نمایندگان مجلس ایران از «عشق» خود و مردم سوریه به مردی گفت که مسئول بخش قابل توجهی از کشتار و ویرانی در سوریه است. بر اساس این گزارش اسد گفته است: «سردار سلیمانی در قلب من جای دارد» و افزوده است « اگر او می آمد با من رقابت می کرد پیروز انتخابات سوریه می شد، مردم سوریه او را خیلی دوست دارند.»

در آستانه انتخابات تقلبی سوریه در ژوئن 2014، نامه شام کمپینی انتخاباتی برای راه انداخت و به طنز از همه خواست سردار قاسم سلیمانی را به عنوان رئیس جمهور سوریه و بشار اسد را به معاونت او انتخاب کنند. [2] اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که سلیمانی رهبر واقعی سوریه در مناطق تحت کنترل رژیم اسد است. او کسی است که مدیرین تمامی عملیات نظامی رژیم و همینطور تصمیمات سیاسی و اقتصادی را بر عهده دارد. در نتیجه اگر بناست انتخاباتی به مردم سوریه تحمیل شود، چرا به کسی رأی داده نشود که قدرت واقعی را در سوریه در دست دارد؟ به نظر می‌رسد حتی بشار اسد هم مخالفتی با این موضوع نداشته باشد.

پانویس ها:

[1] http://khedmat.ir/vdcjyaev.uqeaizsffu.html

[2] http://bit.ly/1m7JKF6

پاسخ دهید