Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

یک فرمانده سپاه پاسداران : اسد «به نیابت از ما» در سوریه می‌جنگد

130 هزار بسیجی آموزش دیده منتظر ورود به سوریه هستندهمدانی

یک فرمانده ارشد سپاه در سخنانی روشنگر و تحقیر‌آمیز در مورد رئیس جمهور سوریه گفته است که «بشار اسد به نمایندگی از ما می جنگد». سخنان سردار حسین همدانی به این معناست که حکومت ایران در‌واقع کنترل اوضاع در سوریه را در دست دارد.

همدانی که مسئولیت نظارت بر عملیات های صورت گرفته توسط سپاه در سوریه را بر عهده دارد در بخش دیگری از سخنانش تهدید کرد که 130 هزار بسیجی آموزش دیده منتظرند در صورت شدت گرفتن درگیری‌ها به این کشور اعزام شوند.

این اظهارات بی سابقه در روز 4 می در خبرگزاری فارس منتشر شد اما اندکی بعد از روی وبسایت این خبرگزاری حذف شد. سخنان همدانی یکی از صریح‌ترین سخنانی است که تاکنون مقامات ایرانی در مورد میزان درگیری ایران در درگیری‌های سوریه به زبان آورده اند. این سردار سپاه نقش درگیری ایران در سوریه را با «دفاع مقدس» مقایسه کرد، اصطلاحی که برای جنگ هشت ساله ایران و عراق به کار می رود.

وی که از مردم عادی و بازاریان در خواست می‌کرد «سوریه را نیز در سطح انقلاب اسلامی دیده و مانند جنگ تحمیلی حامی رزمندگان اسلام و مردم آن کشور باشند» خبر از افتتاح «ستاد حمایت از مردم سوریه » در استانها مختلف کشور داد و افزود هز استان در ایران به عنوان معین یکی از استانهای سوریه تعیین شده است.

انتظار می‌رود سپاه و بسیج از چنین ستادهایی به صورت گسترده برای جذب نیرو، جمع آوری کمک نقدی و انتشار اخباردورغین در مورد جنگ سوریه استفاده کند.

در سپتامبر 2012، حسین همدانی اعلام کرده بود که اعضای سپاه قدس برای «یاری و آموزش» حکومت بشار اسد در سوریه حضور دارند. (اینجا: http://online.wsj.com/news/articles/SB10000872396390443720204578000482831419570)

وی همچنین یکی از کسانی است که در سرکوب خشونت بار اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 نقش کلیدی ایفا کرده بود.

در آوریل 2014، یکی دیگر از فرماندهان ارشد سپاه اعتراف کرد که سپاه نقشی کلیدی در راه اندازی گروه‌های شبه نظامی شبیهه – که با الگو برداری از نیروی بسیج در ایران شکل گرفته و خود را «نیروی دفاع ملی» نام داده‌اند- ایفا کرده است. (بخوانید: http://www.naameshaam.org/en/iranian-general-admits-advising-syrian-regime-on-establishing-shabbiha-paramilitary-force/)

سردار همدانی در سخنان اخیر خود جزئیات بیشتری در مورد این نیرو -که وی آن را متشکل از «مردان جوان علوی، شیعه و سنی» می خواند- را افشا می کند. به گفته وی «نیروی دفاع ملی» اکنون از 70 هزار نیرو تشکیل شده که در 42 گروه و 128 گردان فعال هستند. او به افتخار اعلام کرد ایران «حزب الله دوم» را در سوریه به راه انداخته است.

منبع: خبرگزاری فارس

(خبر از روی وبسایت برداشته شده اما تصویر آن در لینک زیر قابل دسترسی است: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930214001089)

نظر سردبیر:

وقت آن رسیده که همه، ایرانی ها، سوری ها و همه دنیا چشم‌هایشان را باز و اعتراف کنند که:

اول- جنگ سوریه، درو اقع جنگ حکومت ایران است – این جنگی به نمایندگی نیست، بلکه به معنای حقیقی کلمه جنگ ایران است. مخالفان اسد در‌واقع در حال نبرد با حکومت ایران و سربازان آن (سپاه پاسداران، حزب اللع و شبه نظامیان عراقی) هستند.

دوم- بشار اسد عروسکی بیش نیست و دیگر نقشی در اداره اوضاع ندارد، حکومت او تنها پوسته ای ظاهری است. اربابان حقیقی همدانی و فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی هستند که به لحاظ نظامی وضعیت را در سوریه تحت اختیار دارند و در نهایت به آیت الله خامنه ای گزارش می دهند.

سوم- سوریه کشوری است که مناطق تحت کنترل حکومت آن در‌واقع توسط ایران آشغال نظامی شده است.

چهارم- اگر شورشیان سوریه موفق به دستیابی به سلاح های بیشتر و مجهزتر شوند و جنگ «شدت یابد» حکومت ایران ده‌ها هزار نیروی بسیج را روانه سوریه خواهد کرد و تعداد جنگجویان حزب الله و شبه نظامیان عراقی را نیز افزایش خواهد داد. پیامد چنین اقدامی برای تمامی منطقه فاجعه بار خواهد بود.

نامه شام از تمامی گروه‌های فعال اپوزیسیون در ایران و سوریه درخواست می‌کند که در محاسبات سیاسی و استراتژیک خود این نکات مهم را در نظر داشته باشند و بر مبنای آن‌ها اقدام کنند.

پاسخ دهید