Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

کشتار دیگری در حلب: 35 کودک در جریان حمله هوایی به یک مدرسه کشته شدند

حدود 35 کودک در جریان بمباران یک مدرسه در حلب توسط حکومت سوریه در روز 30 آوریل جان باختند. مدیر مدرسه عین جالوت نیز در جریان این حمله هوایی جان باخت و ده‌ها نفر از معلمان و والدین حاضر در محل نیز زخمی شدند. ویدئوی زیر اجساد کودکان جان باخته را نشان می‌دهد که به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شده اند:

https://www.youtube.com/watch?v=jzyLAj1_MGU

این کشتار دقایقی پس از آن صورت گرفت که نمایشگاهی از نقاشی های کودکان درباره جنگ با حمایت یکی از سازمانهای خیریه محلی در این مدرسه آغاز به کار کرده بود. ویدئو زیر تعدادی از نقاشی های و همینطور خرابی مدرسه پس از بمباران را نشان می دهد:

https://www.youtube.com/watch?v=5FUzVMrUVA8

نظر خبرنگار نامه شام در حلب:
کشتار عین جالوت نه تنها جنایتی علیه ساکنان غیر مسلح حلب است بلکه تخطی از موافقت اخیری است که نیروهای اپوزیسیون و حکومت سوریه در مورد آتش بس در این شهر به آن دست یافته بودند. بر اساس این توافق بنابود نیروهای اپوزیسیون در حلب اجازه دسترسی مناطق تحت کنترل حکومت به برق را بدهند و در مقابل نیروهای حکومت سوریه نیز دست از حمله به مناطق تحت کنترل شورشیان در این شهر بردارند. در نتیجه تخطی حکومت از این توافق، شورشیان نیز تعدادی موشک به مناطق تحت کنترل حکومت شلیک کرده و برق را نیز در نقاطی از منطقه قطع کردند. راستی چطور میتوان به چنین حکومتی اعتماد کرد؟ چطور آیت الله خامنه ای هنوز روی این حکومت حساب می کند؟

پاسخ دهید