Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

چرا خامنه‌ای بشار اسد را تحت حمایت کامل خود قرار داده است

khamenei-assad-ahmadinejad-2009-8-19#خامنه‌ای_در_سوریه :

سوال: #چرا_خامنه‌ای #بشار_اسد را تحت حمایت کامل خود قرار داده است؟

پاسخ: چون پیامبر گفته است به یتیمان نیکی کنید.

توضیح:

بشار اسد ریاست جمهوری سوریه را در سال 2000 از پدر خود به ارث برد. بشار پس از مرگ برادرش بازل اسد در تصاوفی در سال 1994، همزمان با بیمار شدن پدرش از انگلستان به سوریه برگردانده شد. بازل بنا بود جانشین پدرش شود. در نتیجه در سال 200 بشار اسد توسط حلقه نزدیکان پدرش به ریاست جمهورس منسوب شد؛ پیش از آن در همان سال قانون اساسی سوریه به صورتی شتابزده تغییر داده شد تا حداقل سن برای ریاست جمهوری از 40 سال به 34 سال -سن بشار اسد در همنگام رسیدن به ریاست جمهوری- برسد.

رابطه بشار اسد با آیت الله خامنه ای حتی از روابط پدرش با وی نیز محکم تر شد. حافظ اسد تنها یک بار و در سال 1990 از ایران دیدار کرد؛ اما پسرش بشار اسد بیش از هر کشور دیگری به ایران سفر کرده است. نخستین سفر وی در سال 2001 و اندکی پس از آغاز ریاست جمهوری وی صورت گرفت و پس از آن در سال‌های 2005، 2008 و پس از آن ادامه یافت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بشار اسد و روابط او با حکومت ایران، بخوانید:
http://bit.ly/1ueLZuu
http://bit.ly/1itnK6w

چگونه مشارکت کنیم؟

از همه مخاطبان دعوت می‌کنیم که اگر پاسخی متفاوت در ذهن دارند آن را در قسمت نظرها بنویسند. لطفاً قواعد بازی را در اینجا بخوانید: http://bit.ly/1huqS7b

مخاطبان می‌توانند با لایک زدن نظرات، بهترین پاسخ را انتخاب کنند. از هنرمندان مستعد هم می‌خواهیم در صورت علاقه برای این جک ها تصویر سازی کنند و برای ما بفرستند تا منتشر کنیم.

لطفاً در انتشار این لطیفه ها (آنلاین یا آفلاین) به ما کمک کنید.

پاسخ دهید