Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

وقتی حزب‌الله به منزله یک نیروی اشغالگر در خاک سوریه ظاهر می‌شود

Hezbollah_Yabroud_song

انتشار سرودی تبلیغاتی توسط حزب الله که پس از تصرف دیگر شهرهای سوریه، «پیروزی» در یبرود را نوید می‌دهد

همزمان با آغاز عملیات نظامی حزب‌الله لبنان در شهر یبرود در سوریه، تلویزیون رسمی این گروه المنار نیز اقدام به پخش ترانه‌ای مبارزه‌جویانه به نام «فتح یبرود» کرد. این ترانه که در تاریخ 16 فوریه 2014 از تلویزیون المنار پخش شده‌است، سه روز پیش از پخش، توسط خواننده‌‌ نه چندان شناخته شده شیعه لبنانی آن، علی برکات در یوتیوب منتشر شد. علاوه بر یبرود، این ترانه لیستی از «پیروزی»های گذشته حزب‌الله در سوریه را نیز ارائه می‌کند: «ای حزب‌الله، با مردانت سخاوتمند باش / با پیروزی‌های وعده‌داده شده بازگرد برو، ای پایمرد، خدا با توست / القصیر و النبک شهادت خواهند داد پیروزی‌تان را بدست بیاورید، پیروزی‌تان در یبرود را بدست بیاورید.» این ترانه حتی بخش‌های عجیب‌تری نیز دارد: «آگاه باش، ای ارتش تروریزم / دوران شکست دادن [ما] سرآمده است ما ارتش یهودیان را درهم خواهیم شکست / و حالا اینبار نوبت [شکست] شما در یبرود است. » این ترانه همچنین – در راستای سخنان اخیر رهبران حزب‌الله- عملیات یبرود را به بمب‌‌گذاری‌های اخیر انجام شده در محلات تحت کنترل حزب ‌الله در بیروت نیز مربوط می‌داند: «ای تروریست‌ها، گوش کنید / مردم ما مقاومند و به زانو در نخواهند آمد ما از بمب‌های شما نمی‌ترسیم / ما در راهیم تا وحشت را در قلب‌های شما بکاریم.» ویدئوی این ترانه به مراتب از متن آن نیز عجیب‌تر است. در این ویدئو که با سطح مهارت گرافیکی پایینی طراحی شده نقشه‌ای از مرز لبنان و سوریه دیده‌ می‌شود که شهرهای هر دوسوی مرز از جمله یبرود در آن مشخص شده‌است. سپس یبرود تبدیل به گلوله‌ای از آتش می‌شود و پرچم زرد رنگ حزب‌الله در مرکز آن نقش می‌بندد. بقیه ویدئو تصاویری از «قهرمانی»‌های نیروهای حزب‌الله در صحنه جنگ را در بردارد. نکته جالب اینکه در تمامی متن ترانه و ویدئوی آن هیچ نشانی از ارتش سوریه یا هرچیز دیگری که مربوط به این کشور باشد به چشم نمی‌خورد، حتی پس از آنکه یبرود تبدیل به گلوله‌ای مشتعل می‌شود یا به زعم حزب‌الله «آزاد» می‌شود نیز تنها پرچم حزب‌الله و صحنه‌های شادمانی اعضای آن است که روی صفحه نقش می‌بندد. علی برکات یک خواننده مذهبی لبنانی است که علاوه بر اشعاری مذهبی برای شیعیان، چندین ترانه جنگ‌طلبانه در مدح حزب‌الله لبنان نیز در پرونده‌اش دیده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از «قهرمانان قصیر» نام برد که به جنگ قصیر در نزدیکی حمص در تابستان 2013 و حضور گسترده نیروهای حزب‌الله در آن اشاره دارد. این ترانه را می‌توانید در آدرس زیر بیابید: https://www.youtube.com/watch?v=RmfZKiiA3KI نظر سردبیر: این ترانه تبلیغاتی حزب‌الله به وضوح ارزش‌ها و انگیزه‌های حزب‌الله و تعلیم‌دهندگان آنها درسپاه پاسدارن ایران را فاش می‌کند. در این ویدئو کلیپ آشکارا حزب‌الله به صورت نیروی خارجی که قصد اشغال سوریه را دارد به تصویر کشیده می‌شود. با مشاهده نابودی یکی پس از دیگری شهرهای سوریه، حمایت از رژیم اسد در قتل عام مردم و واداشتن آنها به آوارگی و پناهندگی جهان در مورد شیعیان و ایرانیان چه فکر خواهد کرد؟ مشارکت حزب‌الله در جنگ سوریه بی‌تردید آتش جنگ‌های فرقه‌گرایانه بین شیعه و سنی را شعله‌ورتر خواهد کرد و این سیاستی‌ست که بر تمام خاورمیانه از جمله ایران تاثیری قابل توجه خواهد داشت.‎
وقتی حزب‌الله به منزله یک نیروی اشغالگر در خاک سوریه ظاهر می‌شود:
سرود تبلیغاتی که پس از تصرف دیگر شهرهای سوریه، «پیروزی» در یبرود را نوید می‌دهد
#سوریه_پروپاگاندا #حزب‌الله_در_سوریه

همزمان با آغاز عملیات نظامی حزب‌الله لبنان در شهر یبرود در سوریه، تلویزیون رسمی این گروه المنار نیز اقدام به پخش ترانه‌ای مبارزه‌جویانه به نام «فتح یبرود» کرد. این ترانه که در تاریخ 16 فوریه 2014 از تلویزیون المنار پخش شده‌است، سه روز پیش از پخش، توسط خواننده‌‌ نه چندان شناخته شده شیعه لبنانی آن، علی برکات در یوتیوب منتشر شد.

علاوه بر یبرود، این ترانه لیستی از «پیروزی»های گذشته حزب‌الله در سوریه را نیز ارائه می‌کند:
«ای حزب‌الله، با مردانت سخاوتمند باش / با پیروزی‌های وعده‌داده شده بازگرد
برو، ای پایمرد، خدا با توست / القصیر و النبک شهادت خواهند داد
پیروزی‌تان را بدست بیاورید، پیروزی‌تان در یبرود را بدست بیاورید.»

این ترانه حتی بخش‌های عجیب‌تری نیز دارد:
«آگاه باش، ای ارتش تروریزم / دوران شکست دادن [ما] سرآمده است
ما ارتش یهودیان را درهم خواهیم شکست / و حالا اینبار نوبت [شکست] شما در یبرود است. »

این ترانه همچنین – در راستای سخنان اخیر رهبران حزب‌الله- عملیات یبرود را به بمب‌‌گذاری‌های اخیر انجام شده در محلات تحت کنترل حزب ‌الله در بیروت نیز مربوط می‌داند:
«ای تروریست‌ها، گوش کنید / مردم ما مقاومند و به زانو در نخواهند آمد
ما از بمب‌های شما نمی‌ترسیم / ما در راهیم تا وحشت را در قلب‌های شما بکاریم.»

ویدئوی این ترانه به مراتب از متن آن نیز عجیب‌تر است. در این ویدئو که با سطح مهارت گرافیکی پایینی طراحی شده نقشه‌ای از مرز لبنان و سوریه دیده‌ می‌شود که شهرهای هر دوسوی مرز از جمله یبرود در آن مشخص شده‌است. سپس یبرود تبدیل به گلوله‌ای از آتش می‌شود و پرچم زرد رنگ حزب‌الله در مرکز آن نقش می‌بندد.

بقیه ویدئو تصاویری از «قهرمانی»‌های نیروهای حزب‌الله در صحنه جنگ را در بردارد. نکته جالب اینکه در تمامی متن ترانه و ویدئوی آن هیچ نشانی از ارتش سوریه یا هرچیز دیگری که مربوط به این کشور باشد به چشم نمی‌خورد، حتی پس از آنکه یبرود تبدیل به گلوله‌ای مشتعل می‌شود یا به زعم حزب‌الله «آزاد» می‌شود نیز تنها پرچم حزب‌الله و صحنه‌های شادمانی اعضای آن است که روی صفحه نقش می‌بندد.

علی برکات یک خواننده مذهبی لبنانی است که علاوه بر اشعاری مذهبی برای شیعیان، چندین ترانه جنگ‌طلبانه در مدح حزب‌الله لبنان نیز در پرونده‌اش دیده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از «قهرمانان قصیر» نام برد که به جنگ قصیر در نزدیکی حمص در تابستان 2013 و حضور گسترده نیروهای حزب‌الله در آن اشاره دارد.

این ترانه را می‌توانید در آدرس زیر بیابید:
https://www.youtube.com/watch?v=RmfZKiiA3KI

نظر سردبیر:
این ترانه تبلیغاتی حزب‌الله به وضوح ارزش‌ها و انگیزه‌های حزب‌الله و تعلیم‌دهندگان آنها درسپاه پاسدارن ایران را فاش می‌کند. در این ویدئو کلیپ آشکارا حزب‌الله به صورت نیروی خارجی که قصد اشغال سوریه را دارد به تصویر کشیده می‌شود. با مشاهده نابودی یکی پس از دیگری شهرهای سوریه، حمایت از رژیم اسد در قتل عام مردم و واداشتن آنها به آوارگی و پناهندگی جهان در مورد شیعیان و ایرانیان چه فکر خواهد کرد؟ مشارکت حزب‌الله در جنگ سوریه بی‌تردید آتش جنگ‌های فرقه‌گرایانه بین شیعه و سنی را شعله‌ورتر خواهد کرد و این سیاستی‌ست که بر تمام خاورمیانه از جمله ایران تاثیری قابل توجه خواهد داشت.

پاسخ دهید