Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

تصاویری از اعتراض فعالان نامه شام در میدان قهرمانان وین

 HeroesSquare1_Vienna_12may2014LowRes HeroesSquare2_Vienna_12may2014_LowRes HeroesSquare3_Vienna_12may2014LowRes HeroesSquare4_Vienna_12may2014LowRes HeroesSquare5_Vienna_12may2014LowResحضور اعتراضی فعالان نامه شام در میدان قهرمانان وین (Heldenplatz) در جریان گفتگوهای میان رئیس سباست خارجی اتحادیه اروپا کاترین اشتون و وزیر امور خارجه ایران جواد ظریف. این گفتگوها بخشی از دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران است که از 13 می در وین پایتخت اتریش آغاز شده بود.

نامه شام خواستار این است که خانم اشتون در جریان این مذاکرات، حل مسأله هسته ای ایران را به موضوع حقوق بشر در ایران و نقش ایران در بحران سوریه پیوند بزند. وضعیت حقوق بشر در ایران هیچ تغییر مثبتی نداشته است و حکومت باید به آزادی‌های بنیادی مردم احترام گذاشته، حقوق اساسی آن‌ها را تضمین کند.

سپاه پاسداران ایران و سایر نیروهای تحت امر آن‌ها، حزب الله لبنان و شبه نظامیان عراقی نیروهایی هستند که بل حمایت گسترده اقتصادی و نظامی ایران تاکنون بشار اسد را در راس قدرت نگه داشته‌اند. همه این نیروها باید به سرعت از سوریه خارج شوند.

پاسخ دهید