Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

افشاگری خبرگزاری AFP : جنگجویان اعزامی حزب الله به سوریه در ایران آموزش می‌بینند

«ما در جنگ پیشتازیم و سربازان سوریه را آموزش می دهیم»Assad-Nasrallah

خبرگزاری AFP به تازگی در گزارشی با استفاده از مصاحبه‌های صورت گرفته با اعضای حزب الله لبنان جزئیاتی از برنامه‌های آموزشی جنگجویان این گروه پیش از اعزام آن‌ها به سوریه را فاش کرده است: «آموزش های مقدماتی برای افرادی که به لحاظ اعتقادات مذهبی و پیشینه مورد گزینش و بررسی قرار گرفته‌اند در لبنان آغاز می‌شود و به مدت 40 روز تا 3 ماه به طول می انجامد. مرحله بعدی آموزش‌ها در ایران صورت می‌گیرد و حدود دوماه طول می‌کشد، در این دوره بیشتر تمرکز بر سلاح های سنگین و نحوه حضور در میدان جنگ است.»

این آموزش‌ها در مرحله بعد به نیروهای نظامی سوری -که جنگجویان حزب الله آن‌ها را«به طرزی غم انگیز عاری از آمادگی» توصیف می‌کنند – منتقل می شود. این گزارش به نقل از یکی از جنگجویان حزب الله می‌نویسد: «سربازان حزب الله هیچ تجربه‌ای در جنگ شهری ندارند و نمی‌دانند چگونه با گروه‌های چریکی مقابله کنند در نتیجه ما رهبری نبردها را بر عهده داریم و به آن‌ها نحوه سازماندهی و استفاده از بعضی سلاح های خاص را آموزش می دهیم.»

گفته می‌شود حزب الله لبنان به طور مداوم دست کم 5000 جنگجو در سوریه دارد و چندین هزار نفر دیگر از نیروهای این گروه نیز آماده پیوستن به جنگجویان حاضر در سوریه می شوند. حزب الله با شعار «جذب جنگجویان مقاومت» برای «خط مقدم سوریه» فعالانه در میان شیعیان لبنان به سربازگیری مشغول است.

منبع:

AFP, http://news.yahoo.com/hezbollah-shifts-tactics-narrative-syria-fight-101321739.html

نظر سردبیر:

این افشاگری های جدید تأیید کننده اعترافات پیشین مقامات ایرانی در مورد آموزش نیروهای سوری و حزب الله توسط سپاه پاسداران در خاک ایران است. (برای اطلاعات بیشتر در این مورد: http://www.naameshaam.org/en/iranian-mp-revealing-details-of-irans-military-support-of-syrian-regime-against-national-interests/)

این گزارش ها و اعترافات سند محکمی است بر علیه ادعای رسمی مقامات حکومت ایران مبنی بر عدم حضور نظامی در ایران و اکتفا به ارسال «مشاور» برای حکومت سوریه. مهمتر اینکه این گزارش شاهدی است بر نقش مستقیم حکومت ایران در جنایات جنگی و بشری که توسط نیروهای وابسته به حکومت سوریه و شبه نظامیان حامی آن در این کشور اتفاق می افتد.

نه تنها حکومت سوریه، که تمام فرمانبران حکومت ایران در این خونریزی روزی در محضر عدالت پاسخگو خواهند بود، از دون پایه ترین فرمانده سپاه که به جنگجویان حزب الله قتل عام مردم سوریه را آموزش می‌دهد تا آیت الله خامنه ای که فرمان و خواست او باعث تمامی این اقدام‌ها ست.

و از یاد نبریم که انگیزه اصلی حزب الله و حکومت ایران از حضور در سوریه چیست: آیت الله خامنه ای میخواهد بشار اسد به هر قیمت همچنان در راس قدرت بماند تا ایران کماکان قادر باشد برای حزب الله سلاح بفرستد و در نتیجه ایران بتواند روزی به سلاح هسته ای دست یابد. همزمان شیعیان لبنانی، عراقی، ایرانی و سوری در جنگ شرکت کرده و جان می بازند تا آیت الله خامنه ای و سردارش قاسم سلیمانی (فرمانده سپاه قدس که مسئول کنترل حزب الله و فرماندهی سایر عملیات «ویژه» برون مرزی ایران را بر عهده دارد )  بتوانند کماکان در راس قدرت بمانند و سرکوبگری کنند.

پاسخ دهید