Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

اعدام‌های بدون محاکمه در بازداشتگاه‌های مخفی ISIS

سازمان عفو بین الملل گزارشی از یک نشست درباره “شکنجه، حد و اعدام‌های بدون محاکمه در زندان‌های مخفی دولت اسلامی در عراق و شام(ISIS)”منتشر کرد. این گروه مسلح مرتبط با القاعده است و برخی از مناطق شمالی سوریه را تحت کنترل دارد.

عفو بین الملل هفت بازداشتگاه مورد استفاده ISIS را در رقه و حلب شناسایی کرده است که افرادی که در آن ربوده و حبس شده‌اند، از جمله کودکان، مورد شکنجه قرار می‌گیرند. برخی از این بازداشت شدگان توسط ISIS مظنون به سرقت یا دیگر “جنایات” علیه قانون شریعت اسلامی (به تفسیر ISIS) هستند؛ مانند کشیدن سیگار، نوشیدن الکل و یا داشتن رابطه جنسی بدون ازدواج. الباقی، برای به چالش کشیدن قوانین ISIS یا به دلیل اینکه متعلق به گروه‌های مسلح مخالف رژیم سوریه هستند، محاصره شده‌اند. ISIS نیز به ربودن و بازداشت برخی اتباع خارجی مظنون است.

منبع:
http://www.amnesty.org/en/news/syria-harrowing-torture-summary-killings-secret-isis-detention-centres-2013-12-19

نظر سردبیر:
به خاطر داشته باشیم که بسیاری از مبارزان ISIS سوری نیستند؛ که اکثر مردم سوریه گفتمان و عملکرد ISIS را تایید نکرده و تظاهرات متعددی در برابر آن (به خصوص در رقه و حلب) سازمان داده‌اند، و این نکته که بسیاری از موارد ذکر شده درگزارش عفوبین الملل، در مورد سوری‌هایی نیست که با ISIS مخالف بودند یا با آن اختلاف نظر داشتند. علاوه بر این، بسیاری از سوری‌ها بر این باورند که ISIS با حکومت سوریه همکاری می‌کند و خط مشی این کشور را اجرا میکند و یا حداقل اینکه رژیم سوریه در آن”نفوذ” دارد.
حقیقت هر چه باشد، ISIS قطعا بیش از اینکه برای انقلاب سوریه خیری داشته باشد، آسیب رسان بوده است و بیشتر مردم سوریه به این امر آگاه هستند پس لطفا از چنین گزارش‌هایی برای بستن پرونده انقلاب، با همه بازیگران و گروه‌های گوناگونش، استفاده نکنید.

پاسخ دهید