Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

آخرین اخبار از سوریه – ۳ ژانویه ۲۰۱۴

برق ایران برای سوخت رسانی به ماشین جنگ سوریه
مراسم سپاه قدس و کشته شدن مبارزان حزب الله در سوریه

برق ایران برای سوخت رسانی به ماشین جنگ سوریه

عماد خمیس وزیر برق سوریه این هفته برای امضای چهار قرارداد در زمینه تامین تجهیزات و قطعات نیروگاهی در سوریه، به تهران سفر کرد. مبلغ این قرداد دو میلیارد و پانصد میلیون لیره سوری است. وی تاکید کرد این قراردادها نتیجه ثمربخش بودن همکاری استراتژیک با ایران است.

منبع: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی(IRNA)، خبرگزاری عربی سوریه(SANA)

نظر سردبیر:
همچون نفت و مواد غذایی که ایران برای سوریه تامین می‌کند، برق نیز اینطور که به نظر می‌رسد برای سوخت رسانی به ماشین جنگ سوریه و یا در خدمت مناطق ثروتمند نشین طرفدار حکومت است و نه برای استفاده میلیون‌ها شهروند که بالغ بر دو سال درقطع برق، بدون نور و گرما، زندگی کرده‌اند. چه این یک مجازات جمعی باشد، چه به علت ویرانی ناشی از بمباران و چه اینکه زیرساخت ها دیگر توانایی مقابله با جنگ را ندارند؛ به نظر می‌رسد جنگ سوریه به ویژه با وجود تحریم‌های غرب، به بازاری پر سود برای دولت ایران بدل شده است.

http://irna.ir/fa/News/80936479/بین_الملل/چهار_قرارداد_درخصوص_واردات_قطعات_نیروگاهی_از_ایران_درسوریه_امضا_شد

—————

مراسم سپاه قدس و کشته شدن مبارزان حزب الله در سوریه

بولتن نیوز، سایت خبری نزدیک به نهادهای امنیتی در ایران تصاویری از مراسم چهلم رسول خلیلی منتشر کرده است. محمد حسن خلیلی معروف به رسول، در رسانه‌های ایران به عنوان مدافع حرم حضرت زینب در سوریه معرفی شده است که داوطلبانه به سوریه رفته بود. او در یکی از درگیری‌ها نزدیک حرم کشته شد.
به گفته بولتن نیوز، در این مراسم حاج آقا شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه نیروی قدس سخنرانی کرد. همچنین سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس نیز در این مراسم حضور داشت. در این ضمن، از تعدادی از مبارزان حزب الله لبنان که در درگیری های سوریه کشته شده بودند، در مراسم بزرگداشت عمومی در لبنان، با عنوان “شهید”و”قهرمان” یاد شد.

منبع:

http://www.bultannews.com/fa/news/184235/تصاویر-چهلمین-روز-شهادت-رسول-خلیلی

نظر سردبیر:
به نظر می رسد خبرگزاری های نزدیک به نیروهای امنیتی در سیاست‌های کلی خود تلاشی برای پنهان کردن اخبار مربوط به کشته شدن نظامیان ایران ولبنان در سوریه نمی‌کنند. در حقیقت دخالت این دو کشور در جنگ سوریه دیگر بر کسی پوشیده نیست و دیگر، همچون ماه های قبل، از اخبار مربوط به این موضوع چشم پوشی نمی‌شود. اما با وجود شواهد مبتنی بر همدستی ایران در جنایاتی که در سوریه صورت می گیرد، به نظر می رسد این موضوع به عنوان ابزار تبلیغاتی برای گرفتن نیروهای تازه به منظور دفاع از حرم‌های شیعیان در سوریه است.

پاسخ دهید