Select language / زبان خود را انتخاب کنيد

آخرین اخبار از سوریه – ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳

– ویرانی مناطق غیرنظامی حلب توسط بمب‌های رژیم سوریه.
– محل نگهداری فعالان ربوده شده حقوق بشر همچنان نامشخص است.

– ویرانی مناطق غیرنظامی حلب توسط بمب‌های رژیم سوریه:

روز گذشته نیروهای رژیم سوریه کمپینی دهشتناک برای بمباران مناطق غیرنظامی خارج از کنترل رژیم در شمال شهر حلب راه اندازی کردند.
هواپیماهای جنگی بسیاری از محله‌ها را با بمب‌های خلا و بشکه‌های انفجاری بمباران کردند. در این انفجارها ده‌ها نفر کشته و خیابان‌ها و خانه‌های زیادی ویران گشتند. حکایت‌ها و تصاویر فاجعه حلب عمیقا دلخراش هستند.
منبع: کمیته هماهنگی سوریه، مرکز رسانه‌ای حلب

نظر سردبیر:
حتی اگر هنوز کسی در دنیا معتقد است که رژیم سوریه و متحدانش(دولت های روسیه و ایران) در حال مبارزه با ٬٬تروریست‌های اسلامی٬٬ و ٬٬نفوذی‌های خارجی٬٬ هستند، آیا راه مبارزه بمباران مناطق غیر نظامی و کشتن زنان، مردان و کودکان بی گناه و از بین بردن ویرانه های خانه‌ها و محله‌های آنان است؟ یا این تنها نمایش بی‌رحمانه‌ای از اعمال زور یا مجازات جمعی برای مناطق مسکونی خارج از کنترل حکومت است؟
گزارش از خبرنگار ما
—————–

– محل نگهداری فعالان حقوق بشر ربوده شده همچنان نامشخص است:

با گذشت نزدیک به یک هفته هنوز اطلاعی از وضعیت محل نگهداری چند فعال حقوق بشر ربوده شده در حوالی دمشق در دست نیست.
رزان زيتونه، سميره الخليل، نظام الحمادي، وائل حمادة در روز ۱۰ دسامبر، توسط افراد مسلح ناشناس، در شهرک محصور دوما در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه ربوده شدند.
این چهار نفر برای مرکز اسنادنقض در سوریه کار می‌کردند.
مرکز اسناد موارد نقض حقوق بشر در سوریه از جمله نهادهایی است که به صورت مسمتر به مستندسازی آمار موارد نقض حقوق بشر توسط دولت سوریه و مخالفان اسلام گرای آن از جمله دولت اسلامی و در عراق و شام می‌پردازد.
تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این آدم‌ربایی را بر عهده نگرفته است و VDC به طور رسمی به هیچ حزبی اشاره نکرده است.
یک کمپینی بین المللی نیز برای آزادی این افراد تشکیل شده است.
مرکز اسناد نقض در سوریه

یک نظر از سوریه
این پیام ویدیویی ایست از رزان زيتونه:

چگونگی گزارش رسانه‌های سوری و همچنین متحدانش(روسیه امروز، تلویزیون المنار حزب الله و غیره) از وقایع سوریه، در حالی است که این کشور کشته یا ناپدید شدن صدها فعال حقوق بشردر زندان های حکومتی را نادیده می‌گیرد. با این حال، پوشش خبری آن‌ها ملایم‌تر از ٬٬اعدام خانواده‌های غیرنظامیان توسط شورشیان سوری٬٬ در عدرا (محلی درنزدیکی دوما، جایی که زیتونه و همکارانش ربوده شدند) یا ٬٬ربوده شدن ۱۲۰ کرد توسط شورشیان اسلامی٬ ٬در حلب بود. البته که هیچ حکایتی کاملا دقیق و صحیح نیست، اما این داستان دیگری ست.
گزارش از خبرنگار ما در حلب

پاسخ دهید